czwartek, 18 czerwca 2020

Repetytorium Historia Matura na 100 procent. Wydawnictwo Szkolne PWN.

Autorzy : Rafał Degiel, Agnieszka Gajda, Wanda Królikowska, Łukasz Niesiołowski Spano, Zbigniew Olczak.

Repetytorium nabyłem bodajże w 2005 - ym roku. Jest świetną, małą pigułką wiedzy historycznej. Zawiera 263 strony. Mamy tutaj Panoramę Dziejów, Tablice synchroniczne i chronologiczne, zestawienia porównawcze i podsumowania. Jestem olbrzymim zwolennikiem repetytoriów i vademeców. Książka pozwala na szybkie podsumowanie wiedzy historycznej. Przeznaczona jest głównie dla uczniów Liceów Ogólnokształcących, ale także teraz - śmiało mogę polecić to repetytorium uczniom szkół podstawowych. Jest jak wspomniałem - wspaniałą perełką. Uważam też, że przyda się nie tylko uczniom, ale i studentom. Ale to jest wiedza w pigułce. Pamiętam czasy, gdy na studiach historycznych - istniały na rynku Vademeca i Repetytoria licealne - pisane na poziomie szkół wyższych. Na tej publikacji - drodzy czytelnicy - się nie zawiedziecie. Idealna książeczka także dla laików. Polecam !

11 komentarzy:

  1. Uczyłam się m.in. z takich książek do matury, ale uważam też, że warto mieć takie vademecum w domu, żeby mieć taką historię w pigułce pod ręką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh matura, ile po niejozliwosci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Krysiu i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  3. Pamiętam wspomniane kompendia, z których korzystałam na studiach historycznych. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainteresowałeś mnie tą książką. Chyba ją kupię. Maria.

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam Mario. Jest bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No tak Ty dobrze wiesz, że sięgam po inne książki więc repetytorium nie dla mnie. Syn na zdalnej nauce też raczej niechętnie sięga po dodatkowe książki więc nawet nie mam komu polecić ;)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń