piątek, 13 grudnia 2019

Adrian Tinniswood - Brytyjska monarchia od kuchni.

https://cf1-taniaksiazka.statiki.pl/images/popups/D8B/9788311157521.jpgKsiążkę pochłonąłem w jedno zimowe popołudnie, a zamówiłem ją w Świecie Książki. Pasjonatem Windsorów jestem od 1997 roku - od czasu kiedy to u mojej Śp. Babci Jadwigi oglądałem pogrzeb Lady Di, na czarno - białym telewizorze. Jak to sama królowa Elżbieta zwykła mawiać, w Zjednoczonym Królestwie działają siły, o których nie mamy pojęcia.

Czu monarchia przetrwa? Być może tak, być może nie. Windsorowie są długowieczni. Królowa Elżbieta Matka dobiła do 102 - lat, jej córka przekroczyła już setkę.

Wiadomości z życia brytyjskiej monarchii podbijają media, a losy Windsorów śledzą miliony ludzi na całym świecie.

Książka została napisana ze swadą. Bardzo dobrze się ją czyta. A wydało tę książkę wydawnictwo Bellona. Moje ulubione też zresztą. Książka jest dobra dla nie - historyków także. Śmiało mogą po nią sięgnąć nie - historycy. Zachęcam do lektury, książka może być wspaniałym prezentem na Święta !

Osobiście uwielbiam Elżbietę Drugą. Lady Di kochałem, a księcia Filipa nie lubię. Mam takie swoje monarchiczne sympatie i antypatie.

Zachęcam do lektury !

4 komentarze:

  1. Dawno mnie tu nie było...
    Co prawda nie jestem "fanką" monarchii brytyjskiej jak i każdej innej zresztą, aczkolwiek księżną Dianę zawsze bardzo lubiłam i ceniłam, zaś jej małżonka ks.Karola, przeciwnie :P Dlatego też mimo Twojej szczerej zachęty się na tą książkę nie skuszę. Przykro mi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kulinaria wielu mówią o ludziach :)

    OdpowiedzUsuń